Virkade kuddar.

Virkar kuddar i olika färger.

lijn5.gif

Fem stycken är helt färdiga.

26.gif

60-013

Virkat baksidorna med, fast dom fick bli enfärgade.

0048.gif

61-002

1179713777_www-animaatjes-nl.gif

Jag håller på med en i turkos och en svartröd, ska göra en i ljusgrön med.

Min lilla gardin ska jag också göra klar men det var så pillig att göra så jag pausade den lite och gjorde kuddarna istället.

0448.gif

Jag har dessutom provat på att virka med trasor, det var väldigt tungt så det gör jag inte om. 

0350.gif

60-021

Jag har fått ett stort paket24.gif av Åsa, min vän på Gotland. I paketet var massor av bomullsgarn…

(glömde fota det)

…så nu blir det till att virka ännu mer. Någon som har nån idé om vad? 

7.gif

10 tankar om “Virkade kuddar.

  1. Härligt färgglada kuddar 🖒 Ska man virka med trasor gäller det att ha rejäl och tjock virknål samt se det som dagens träningspass för bicepsen 😉
    Ett litet tips, när du virkar mormorsrutor- vänd arbetet vart annat varv så får du dem fyrkantiga och inte spiralaktiga.

    Gillad av 1 person

    • Åh!? Jag funderade o funderade på varför rutorna blev så sneda??
      Jaha, kan man vända på dom varannat varv….så smart…tack för det tipset.

      Okej större virknål till trasorna…o mjukare trasor oxå kanske?

      Gilla

      • Åkte dit på den snea mormorsrutan för ett antal år sedan och eftersom rutan skulle bli en filt tyckte jag det var märkligt. Repade upp flera gånger innan jag gav upp. En tid senare läste jag tipset om att vända arbetet när varvet var slut – och se det bidde skillnad det 😀
        Mjukare trasor beter sig nog mest annorlunda. Nu vet jag inte riktigt hur breda dina är men lagom bredd brukar vara 1-1.5 cm.

        Gillad av 1 person

      • Jag fattade inte helelr det att den blev sned. Så tänkte kolla nästa…men den blev likadan…grrr..
        Men blir det inte aviga rader på framsidan då? Eller det kanske inte syns? Ja, jag funderade oxå på varför det blev så snett…trodde jag virkade snett…drog lite i dom o tyckte det blev okej då kudden kom på plats. Men se repa upp det gör jag inte…på sin höjd ett o annat varv men inte en hel grej. hihi
        Ja mjuka trasor gör ju att mattan blir sladdrig…..
        Tyckte inte riktigt om det då trasorna inte var jämnt klippta heller så ibland blev stolparna tunna o ibland tjocka. Fick en o annan rulle där det var korta trasor o då blir det många fästen….njae..jag föredrar garn hehe.

        Gilla

Lämna en kommentar