Rödhake

Igår så hörde jag en duns mot köksfönstret och till min förtvivlan så var det en liten fågel som låg och ryckte på marken.

74 010

Det var en Rödhake.

vogelsbirdcagew77e02.gif

74 013

Jag tänkte lyfta upp den för att värma den i mina händer och även ge den mörker. Men då plötsligt flög den till med ett ryck och landade på mitt ben.

v005.gif

74 018

Jag hade kameran med mig så jag passade på att ta en bild innan den kanske skulle flyga iväg.

vogelsbirds6637ani2.gif

Men den gjorde inte det så jag tog den i mina händer…

74 019

…och efter ca 20 minuter i mina händers värme och mörker så var han redo för att flyga iväg till slut…

abirdd1.gif

…upp, upp mot ett träd och friheten.

054.gif

Han var så fin.

74 016

free_bird_banner.gif

7 tankar om “Rödhake

    • Sant, det ljudet gillar inte jag heller. Jag for snabbt ut för att se så ingen katt skulle ta den…här är gott om katt nämligen. Denna gången fick allt ett lyckligt slut…puh. 😀

      Gillad av 1 person

    • Ja det var skönt att han överlevde. Extra kul att få hålla i han då just Rödhaken är så snabba annars så det är svårt att fota dom. Stooora ögon har den o en väldigt lång näbb. Aningens större än Blåmesen och därmed lite lättare att hålla i. Men precis lika lätt o mjuk. Det är en fantastisk känsla att få komma så nära naturen. ❤

      Gilla

Lämna en kommentar