Fåglar.

Sist när domherren visade sig såg jag inte hans fru…men nu så har hon dykt upp.

73 131

Hon är svalt vacker med sina mjuka färger medans han är ståtligt vacker i sin klarröda färg.

73 035

Tillsammans är dom så söta.

73 042

Då vädret varit lite lurigt här och jag inte varit tillräckligt snabb så har jag inte lyckats fånga alla fåglar på bild som har dykt upp här nu till våren.

Men några blev det…

Bofink73 078

Talgoxe

73 055

Blåmes

73 099

Grönfink

73 119

Grönsiska

73 129

Järnsparv

73 010

Smått skygga Gråsparven.

73 115

Och sist men inte minst, en av alla ”mina” Pilfinkar som är här året om.

67 018

puce6.gif

2 tankar om “Fåglar.

  1. Härliga foton 😊.
    Skönt att fru Domherre dök upp.
    Dom lever ju i par hela livet.
    Det var så tragiskt när grannens katt hade tagit herr Domherre med sig in till middag och fru Domherre blev änka 😢.
    Senare såg vi henne hålla sig tätt intill ett annat par stackan.
    Järnsparv har jag aldrig hört talas om. Undrar om den finns här uppe?

    Gillad av 1 person

    • Tack.
      Jaså gör dom….men snyft så sorgligt att hon blev ensam. Ibland kan man bli lite arg på katter minsann.
      Jag har flera Järnsparvar här…dom går gärna på marken o pickar…väldigt små o väldigt grå…man ser dom knappt.

      Gilla

Lämna en kommentar